Samstag, 22. August 2020

Nishan Degnarain - Der Mann hinter den Forbes-Artikeln zur MV Wakashio....The author and a bunch of links

Nishan Degnarain

Ich habe mich entschieden, in diesem Post alle MV Wakashio und Ölpest bezogenen links zu sammeln von Artikeln des mauritischen Ökonoms Nishan Degnarain, der am 9. August mit seinem Artikel in Forbes über die Bedeutung von Satellitentechnologie in Bezug auf die MV Wakashio und ihrer Route bis zum Stranden nicht nur mir auffiel(dt./engl. hier). In der Zwischenzeit hat er weitere Aspekte in einer Vielzahl (16!) von danach erschienen Artikeln beleuchtet, alle verdienen es gelesen zu werden, da sie die offenen Fragen und die zu ergreifenden Maßnahmen in Bezug auf dieses Ereignis gut auf den Punkt bringen. Unmöglich all das zu übersetzen.
Die Artikel-Linkliste habe ich unten aufgelistet im Anschluss an ein von mir aus dem Französischen übersetztes Interview mit ihm, in dem er zu seinem professionellen Hintergrund befragt wurde und das am 11. August im l'express veröffentlicht wurde. Ein weiteres Interview mit ihm gibt es auch in der Mauritius Times.-

I have decided to collect within this post all MV Wakashio oil spill related links from articles by the Mauritian economist Nishan Degnarain, whose first article in Forbes on August 9th on the importance of satellite technology in order to track the journey of the MV Wakashio until she grounded, was not only noticed by me (German / English here). In the meantime he has shed light on other aspects of MV Wakashio in an impressive number (16!) of articles that have appeared since then, all of which deserve to be read as they focus on the open questions and the measures to be taken. I have listed the links below, after a translation of an interview with him, in which he was also asked about his professional background and which was published in l'express on August 11 in French. Another interview with him was published in the Mauritius Times.-

Pour ce poste j'ai décidé de rassembler tous les liens liés au MV Wakashio et à la marée noire des articles de l'économiste mauricien Nishan Degnarain, son article dans Forbes le 9 août sur l'importance de la technologie satellitaire par rapport au MV Wakashio et son itinéraire jusqu'à son  échouage, a fait l'impression pas seulement à moi (allemand/anglais ici). Entretemps, il a mis en évidence d'autres aspects dans un grand nombre (16!) d'articles parus depuis, qui méritent tous d'être connus car ils entrent au cœur des questions ouvertes et des mesures à prendre par rapport à cet événement. Impossible à traduire ...
J'ai listé la liste de liens d'articles ci-dessous suite à un entretien avec lui, que j'ai traduit du français et dans lequel il a été interrogé sur son parcours professionnel, publié dans l'express le 11 août. L'original ici. Il y a une autre interview avec lui dans le Mauritius Times.

Nishan Degnarain: "Kursänderung: Mauritius wegen fehlender Verträge mit Satellitenunternehmen nicht informiert"
L'express 11.08.2020 von Caroline Grimaud


Sein Artikel in "Forbes" sorgte für Aufsehen. Nishan Degnarain, ein auf neue Technologien spezialisierter Ökonom, beleuchtet den Kurs der „Wakashio“. Wir haben ihn interviewt.

Ihr Artikel in der internationalen Zeitschrift Forbes ermöglichte es nach Informationen von Nanosatelliten den Kurs der MV Wakashio nachzuvollziehen.

Wer sind Sie ? Was ist Ihr beruflicher Hintergrund?
Ich bin ein Ökonom, der sich auf neue Technologien für ein nachhaltiges Wirtschaftswachstum spezialisiert hat. Angesichts der Ungleichheit der Natur rund um Mauritius und den Außeninseln gibt es neue Wege des Wirtschaftswachstums, die Mauritius einschlagen könnte, um auch eine integrativere Wirtschaft zu schaffen. Ich habe ein Buch zu diesem Thema veröffentlicht ("Seele des Meeres im Zeitalter des Algorithmus"). Ich war Vorsitzender der Sonderinitiative des World Economic Ocean Forum. Derzeit bin ich Präsident der Ocean Finance Initiative der London School of Economics.

Ich wurde eingeladen, das Zentrum des Weltwirtschaftsforums für die vierte industrielle Revolution zu gründen, um neue Technologien aus dem Silicon Valley mit Regierungen und Organisationen auf der ganzen Welt zu verbinden. Als ich Mitglied des Mauritius National Oceans Council war, habe ich die Möglichkeiten solcher Technologien für Mauritius hervorgehoben. In den letzten Monaten habe ich mit mehreren Regierungen auf der ganzen Welt an ihrer Reaktion und Erholung in Bezug auf die Covid-19-Krise gearbeitet und daran, wie man wieder besser aufbauen kann.

Was war der Zweck Ihres Artikels?
Der Zweck meines Artikels in Forbes war nicht, die MV Wakashio zu diskutieren, sondern das Potenzial aufzuzeigen, wie Länder wie Mauritius die neueste Technologie nutzen sollten. Dazu gehören maschinelles Lernen, Cloud Computing, Satellitentechnologien und autonome Schiffe. Er war unglücklich, dass das Beispiel die MV Wakashio war.

Warum hat niemand von den Satellitenunternehmen versucht, die mauritischen Behörden zu kontaktieren, nur um festzustellen, dass das "Wakashio" seinen Kurs geändert hat?
Es gab keinen Vertrag zwischen den privaten Satellitenunternehmen und Mauritius. Daher gab es für diese Unternehmen kein System oder keine Methode, um die mauritischen Behörden auf eine bevorstehende Kollision aufmerksam zu machen. Die Software für diese Systeme ist nicht komplex, obwohl sie über die richtigen Cybersicherheitsprotokolle verfügen müssen. Regierungen auf der ganzen Welt haben jedoch ihre IT-Infrastruktur modernisiert, um dies zu berücksichtigen.

Zum Beispiel haben die Regierungen von Singapur und Dubai künstliche Intelligenz von IBM Watson eingesetzt, um die Dienstleistungen für die Bürger zu verbessern, und fast jede Regierung der Welt hat eine nationale Strategie für künstliche Intelligenz. Angesichts der Größe der Ozeane auf Mauritius wäre eine solche Strategie ebenfalls sinnvoll und könnte die Fähigkeit zur wirksameren Überwachung der ausschließlichen Wirtschaftszone von Mauritius erheblich verbessern.

Stellen Sie Ihre Fähigkeiten derzeit in den Dienst von Behörden, Nichtregierungsorganisationen usw.?
Die Satellitenunternehmen verfügen über die Daten, die für jede Untersuchung sowie für laufende Aufräumarbeiten nützlich sein könnten. Dies sind die Organisationen, an die sich die Behörden wenden sollten. Ich war sehr beeindruckt von der Solidarität der Aufräumarbeiten und der Hilfe der Mauritier im ganzen Land und auch aus Übersee, um bei dieser Krise zu helfen. Es zeigt den unglaublichen Stolz und die Leidenschaft der Mauritier für die Natur im Land sowie die Innovation aus allen Lebensbereichen, um sofort einsatzbereite Lösungen für die Ölbooms zu liefern. In den schwierigen Zeiten von Covid-19 brauchen wir solche positiven Gesten und Kameradschaft.

An Sie als Experte, in welche Richtung müssen wir jetzt gehen, um uns der Situation zu stellen?
Es gibt drei Horizonte. Das erste ist das Management der sehr kurzfristigen Folgen der Eindämmung und das Management des Schiffes und die damit verbundene Sanierung. Es scheint, dass Experten der Reederei, Japans und Frankreichs in dieser Angelegenheit mit den mauritischen Behörden zusammenarbeiten. Gleichzeitig muss es eine viel gezieltere Strategie zum Schutz der unglaublich seltenen und einzigartigen Tierwelt dieses Teils der Insel geben. Ich habe noch nicht genug über die Pläne dafür gehört. Es gibt Arten, die nirgendwo sonst auf der Welt zu finden sind, und globale Experten sind erforderlich, um sicherzustellen, dass diese Arten vor Verschmutzung geschützt und für zukünftige Generationen geschützt sind.

Der japanische Premierminister sitzt in einem führenden Gremium für nachhaltige Meeresökonomie. Dies ist die Gelegenheit für Japan, zu zeigen, wie ernst es mit der Rettung der Natur ist. Drittens müssen die Kapazitäten aufgebaut werden, um zu verhindern, dass dies erneut geschieht. Dazu gehört eine National Ocean Mission Control, die als öffentlich-private Partnerschaft aufgebaut wurde und die neueste Technologie nutzt und die Ozeane von Mauritius vollständig sichtbar macht.

Wenn die NASA in Houston eine Missionskontrolle hat, um die US-Präsenz im Weltraum zu verfolgen, warum hat Mauritius nicht dasselbe für seine Ozeane? Dies muss nicht kostspielig sein und sollte Teil der Finanzierung für die Rehabilitation der für den Unfall Verantwortlichen sein, wie dies in anderen Ländern für ähnliche Ölverschmutzungen der Fall war (MV Prestige in Spanien im Jahr 2002 und DeepWater Horizon in den USA im Jahr 2010).

War dieser Schiffbruch nach Ihren Beobachtungen ein Unfall? Oder hätte es vermieden werden können?
Jetzt ist nicht die Zeit, mit den Fingern zu zeigen. Ich denke, das ganze Land war beeindruckt von der Solidarität der Bürger. Eine Untersuchung sollte transparent und in Übereinstimmung mit internationalen Standards durchgeführt werden. Eine solche Untersuchung muss schnell, zeitlich begrenzt, transparent sein und renommierte internationale Experten einbeziehen. Nach der Deepwater Horizon-Katastrophe in den USA im Jahr 2010 hat sich das weltweite Verständnis von Ölverschmutzungen und Seeunfällen dramatisch verbessert, und diese Experten haben bereits öffentlich ihre Bereitschaft zum Ausdruck gebracht, jede Untersuchung auf Mauritius zu unterstützen.



Nishan Degnarain: "Change of trajectory: Mauritius not informed due to lack of contract with satellite companies"
L'express 11.08.2020 by Caroline Grimaud

His article on "Forbes" created a buzz. Nishan Degnarain, an economist specializing in new technologies, shed light on the “Wakashio” journey. We interviewed him.

Your article in the international magazine Forbes, following information gathered by nanosatellites, made it possible to retrace the course of MV Wakashio.

Who are you ? What is your professional background?
I am an economist specializing in new technologies for sustainable economic growth. Given the inequity of nature surrounding Mauritius and the outer islands, there are new avenues

I was invited to create the World Economic Forum's Center for the Fourth Industrial Revolution to connect new technologies from Silicon Valley to governments and organizations around the world. When I was a member of the Mauritius National Oceans Council, I highlighted the opportunities of such technologies for Mauritius. Over the past few months, I have worked with several governments around the world on their response and recovery to the Covid-19 crisis and on ways to better rebuild.

What was the purpose of your article?
The purpose of my article in Forbes was not to discuss the MV Wakashio, but to show the potential of how countries like Mauritius should harness the latest technology. These include machine learning, cloud computing, satellite technologies and autonomous ships. It was unfortunate that the example happened to be MV Wakashio.

Why has no one from the satellite companies tried to contact the Mauritian authorities, only to find that the "Wakashio" was changing course?
There was no contract between the private satellite companies and Mauritius. There was therefore no system or method for these companies to alert the Mauritian authorities that a collision was imminent. The software for these systems is not complex, although they must have the correct cybersecurity protocols. However, governments around the world have modernized their IT infrastructure to take this into account.

For example, the governments of Singapore and Dubai have used IBM Watson artificial intelligence to improve services to citizens, and nearly every government in the world has a national artificial intelligence strategy. Considering the size of Mauritius 'oceans, such a strategy would also make sense and could significantly improve the ability to more effectively monitor Mauritius' exclusive economic zone.

Are you putting your skills at the service of authorities, non-governmental organizations, among others, at this time?
Satellite companies have the data that could be useful for any investigation as well as ongoing cleanup operations. These are the organizations the authorities should turn to. I was very impressed to see the solidarity of the clean-up operations and the help of Mauritians across the country and also those abroad to help with this crisis. It shows the incredible pride and passion of Mauritians for nature in the country, as well as innovation from all walks of life to deliver out-of-the-box solutions for the oil booms.In the difficult times of Covid-19, we need such positive gestures and camaraderie.

As an expert, in which direction do you think we need to go now to face the situation?
There are three horizons. The first is the management of the very short-term consequences of the containment and the management of the vessel and the associated clean-up. It seems that experts from the shipping company, Japan and France are working with the Mauritian authorities on this matter. At the same time, there needs to be a much more focused strategy on protecting the incredibly rare and unique wildlife of this part of the island. I haven't heard enough about the plans for this yet. There are species that cannot be found anywhere else in the world, and global experts are needed to ensure that these species are protected from pollution and safeguarded for future generations.

The Japanese Prime Minister sits on a prominent panel on sustainable ocean economy, so this is the opportunity for Japan to show how serious it is in saving nature. Third, there is a need to build the capacity to prevent this from happening again. This includes a National Ocean Mission Control, built as a public-private partnership and leveraging the latest technology, and having full visibility of Mauritius' oceans.

If NASA has mission control in Houston to track the US presence in space, why does Mauritius not have the same for its oceans? This does not need to be costly and should be part of the funding for the rehabilitation of those responsible for the accident, as has been the case in other countries for similar oil spills (the MV Prestige in Spain in 2002 and DeepWater Horizon in the United States in 2010).

According to your observations, was this shipwreck an accident? Or could it have been avoided?
Now is not the time to point fingers. I think the whole country was impressed by the solidarity of the citizens. An investigation should be conducted transparently and in accordance with international standards. Such an investigation must be rapid, limited in time, transparent and must involve renowned international experts. After the Deepwater Horizon disaster in the United States in 2010, the global understanding of oil spills and maritime accidents has improved dramatically and these experts have already publicly expressed their willingness to support any investigation in Mauritius.


Here the list of Forbes articles and others which will be updated whenever I find a new publication of Nishan Degnarain connected to the topic of the MV Wakashio and the oil spill in Mauritius:


This Mauritian Times article can be found here, together with a related commenting one,
  21 August 2020


Forbes:

- How Satellites Tracked The Fateful Journey Of The Ship That Led To Mauritius’ Worst Oil Spill  Disaster/09.08.2020

- Satellite Imagery Captures The Massive Efforts To Slow Giant Mauritius Oil Spill/11.08.2020

- How An ‘Ocean Mission Control’ Could Have Prevented The Ecological Disaster In Mauritius/11.08.2020

- 15 Rare Species In Danger From The Wakashio Vessel Oil Disaster In Mauritius/12.08.2020

- Toxic In The Tropics: The Invisible Killer Now In Mauritian Waters After Major Heavy Oil Spill/14.08.2020

 - Satellite Image Captures Precise Moment Of Breakup Of Wakashio Off Coast Of Mauritius/15.08.2020

- How Wedding Drone Photographers In Mauritius Are Helping Coordinate Oil Spill Cleanup Efforts/15.08.2020

- Dramatic Images Reveal Hull Of Wakashio Split In Two Off Coast Of Mauritius/16.08.2020

- Risk Of Second Oil Spill From Split Wakashio In Mauritius As Weather Worsens/16.08.2020

- Oil Continues To Leak Into Mauritius Coral Lagoon As Wakashio Splits In Two/16.08.2020

- Macron’s Interventions Backfire As Mauritius To Sink The Wakashio In Whale Nursing Grounds/18.08.2020

- Sir Richard Branson Calls For Big Changes In Global Shipping Following Mauritius Oil Disaster/19.08.2020 

- Global Shipping Regulator Admits It Does Not Know Effect Of Wakashio Fuel In Mauritian Waters/ 19.08.2020

- Satellite Imagery Captures Wakashio Being Towed Toward Antarctica As Mystery Of Mauritius Ship Deepens/19.08.2020

- UN Satellites Reveal 30 Kilometers Of Mauritius Shoreline ‘Heavily Affected’ By Wakashio Oil Spill/ 21.08.2020

- 500% Increase In Arsenic In Mauritian Fish As Oil Spill Ship’s Final Destination Still A Mystery/ 21.08.2020

- International Cover Up Fear As Panama Drawn Into Wakashio Oil Spill Ship Controversy In Mauritius/23.08.2020

-Dramatic Photos Show Wakashio Being Deliberately Sunk As Mystery Continues Over Final Location/25.08.2020

- Anger As Dead Dolphins Wash Up On Mauritius Beaches A Day After Wakashio Oil Ship Deliberately Sunk/26.08.2020

- 35 Days Of Mauritius Oil Spill Drama Seen Through the Lens of 14 Local Photographers/ 28.08.2020 

- 39 Dolphins And Whales Dead In Mauritius amid growing International Outrage/ 29.08.2020

- International Condemnation Of Global Shipping Grows As 47 Whales Confirmed Dead In Mauritius/31.08.2020

  Other related publications: 

  - Nishan Degnarain: «Changement de trajectoire: Maurice pas informé faute de contrat avec les sociétés de satellites»/l'express 11.08.2020

- The Wakashio Crisis:There are many questions to be answered/ Mauritius Times 21.08.2020

- Nishan Deganarain: "Maurice ne recoit qu'une fraction de la valeur du thon"/l'express 12.07.2017

  Related blog posts:

- Insightful Article : "How Satellites Tracked The Fateful Journey Of The Ship That Led To Mauritius’ Worst Oil Spill Disaster"/11.08.2020 (dt./engl.)

 

Books:

 

 His with Gregory S.Stone co-authored book published in July 2017
source 

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